חפש  

 

 בריאות וכושר

יעוץ , אימון , והדרכה

 

 

 

  הפוך לעמוד הבית    הוספה למועדפים     מפת האתר    

 

תאריך ושעה
 




להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח


מונה:

דף הבית >> מאמרים
מאמרים          
 

בחלק זה של האתר תוכלו למצוא רשימת ספרים מומלץ בתחומי הבריאות והכושר לקריאה להרחבת הידע בנושא וכן תקצירי מאמרים חדשים בתחום והיכן ניתן למצוא אותם.

 

קריאה מהנה




מאמרים

על נפלאות הריצה

בשנים האחרונות אנו עדים לעליית קרנה של ההליכה ולדעיכתה של אחותה הבכירה, הריצה. קיימת אמונה בציבור הרחב כי פעילות הריצה אינה בריאה ומזיקה לגוף ומשום כך נוצר מצב בו אפילו אנשים היכולים מכל הבחינות לרוץ נמנעים מכך. אמונה זו, הגם שהיא מבוססת על עובדות נכונות, חרגה מגבולותיה והפכה את הריצה לסוג של איסור מוחלט, שאסור לבצעו בשום מקרה. אולם לא כך הדבר. לריצה יתרונות רבים שבחלקם שווים ליתרונות ההליכה אך בחלקם עולים עליה.
פעילות גופנית ופציעות
בזמן שאנו דואגים לשמור על כושרנו הגופני ואפילו סתם כך בפעילות יום יומית, אנו חשופים לפציעות היכולות להיגרם מהכנה לא נכונה לפעילות, תנועה לא נכונה ואף נפילה סתמית.
 
חוק הספורט וחוק חדרי הכושר – אישורים רפואיים
על פי חוק הספורט (1998) אסור על אגודת ספורט, ארגון ספורט או איגוד לשתף ספורטאים בתחרויות ספורט המאורגנת על ידם או מטעמם אלא אם כן הספורטאים נבדקו תחילה על פי התקנות ונמצאו כשירים.
פעילות גופנית וצריכת נוזלים
 המים מהווים 70%-55% ממשקל הגוף. איבוד נוזלים עלול לגרום לירידה ביכולת הביצוע הגופני ולפגוע בתהליכים תקינים ולכן המים מהווים גורם חשוב בחיי היום – יום ובמיוחד בביצועים ספורטיביים. בנוסף לכך, להרגלי שתייה לקויים עלולים להיות השלכות שליליות על בריאותו של האדם או האישה העוסקים בפעילות גופנית.
יחסי מין לאחר אוטם שריר הלב (התקף לב)
היכולת לקיים יחסי מין מספקים בכל גיל חשובה לא רק בטווח הקצר אלא גם בעלת סגולות ארוכות טווח לבריאות הגוף, שיפור איכות החיים, שיפור במצב הרוח, הפחתת רמות חרדה והפגת דיכאונות. ליחסי המין משויך ערך עליון לשימור שלמות הנשואים בקרב זוגות נשואים. במחקרים ארוכי טווח נמצא כי חיי מין פעילים מאריכים את תוחלת החיים ומפחיתים את תחלואת הלב.
Excersice prescriptionand proscription for patients with coronary artery disease
Exercise and bone health
למאמר המלא



ספרים


קרסו,ר. פוגל,א. הלב - המדריך המלא לבריאות ולשיקום. הוצאת כתר.

סירס, ב. המסע אל שיא הכושר. הוצאת מטר

רסקין, ה. פעילות גופנית למבוגרים (השמנת יתר ועודף משקל). אקדמון, האונ' העברית.

נייס, ש. ענבר, ע. הפיזיולוגיה של המאמץ. הוצאת פוקוס

זילבר-רוזנברג, א. תזונה - פרי מחשבה. ההוצאה לאור של האונ' הפתוחה.

רייפמן - לויצקי, ש. לא על השריר לבדו. הוצאת פוקוס

פנחס, י. המדריך השלם לפעילות בחדר כושר. מהדורה שניה (2007), הוצאה עצמית.

לייבסיטי - בניית אתרים